Referenties

90b887d6

Geert Vanhees is natuurlijk in de eerste plaats een fantastisch vakman. Maar strategie is, meer nog dan zijn stiel, zijn passie! Precies daar ligt voor ons Geert’s grote kracht: als hij ergens zijn tanden inzet, ziet hij het als zijn persoonlijke queeste om zijn opdrachtgevers de heilige graal op een blaadje aan te reiken. Klaar voor gebruik!

En dus graaft hij zich gedecideerd, maar met flair, een weg naar de ziel van je onderneming om er, met een jongensachtige onschuld, grijnzend de pijnpunten van aan te wijzen. Het blijft ons verbazen hoe snel hij daarin tot de essentie weet te komen, zwart op wit. Waarop hij je in zijn heerlijke enthousiasme bij de hand neemt om er samen wat aan te doen! Letterlijk! Want, al is hij de expert, Geert Vanhees hoort wat je zegt en neemt het mee. Zijn rijke ervaring en zijn no-nonsense aanpak doen de rest.

Ach, Geert, hij heeft het brilletje van een consultant, maar hij is zoveel meer dan dat... Strategie schrijven met Geert is denken, wroeten, zweten, dampen. Maar ook leren, véél leren. én lachen, ja bulderen.  Neem het dus maar van ons aan: als iemand het gedaan krijgt, dan Geert wel!

Jo willemyns, Tim Demeyer, Eric Vanbiervliet

Corporate Marketing Manager Groep Colruyt, Corporate communicatie Groep Colruyt, Marketing communicatie Groep Colruyt

63cb3768

De gemene deler tussen Geert en DECATHLON : Passie.

Passie straal je uit, passie werkt aanstekelijk: Bij Geert is het de passie voor strategie (en eigenlijk ook voor sport want hij is sportiever dan je denkt). Bij decathlon is de passie voor sport onze motor. Wij willen de sport voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk maken in Belgie. Als 2 gepassioneerden samenwerken kom je tot een mooi resultaat.

Herman Van Beveren

CEO Decathlon

Een strategische marketingoefening binnen een engineeringsbedrijf … niet simpel … zeker niet als het over een fusie van twee bedrijven gaat die uit twee verschillende werelden komen ( de productie en de interne logistiek). Toch zijn we er, met de hulp van 4Growth, in geslaagd een inzicht te krijgen in onze eigen sterktes en opportuniteiten, en dat gefocust op onze geografische markt en business.
Via Geert Vanhees en een 12-tal oefeningen kregen we een andere invalshoek en een duidelijke strategie.  Naast een complete studie en een duidelijk en concreet resultaat van onze samenwerking, was ik ook positief verrast door de efficiëntie  (input tov resultaat op een korte termijn) en het inlevingsvermogen van Geert. Dik in orde.

Gerard Paulussen

CEO Intrion (Colruyt Group)
9ae46c01

8c0aed64

Een degelijk en goed onderbouwd strategisch plan is vandaag meer dan ooit het compas waar elke KMO nood aan heeft. Aandeelhouders / eigenaars moeten meer dan ooit een duidelijke visie hebben over waar het bedrijf naar toe gaat en hoe het blijft waarde realiseren. De raad van bestuur of advies kan dan binnen deze visie het management challengen en controleren.  

Al zes jaar probeert VKW, KMO’s te sensibilseren voor deze aanpak. Samen met Geert Vanhees van 4Growth zijn wij deze journey begonnen. En met succes! Reeds meer dan 200 bedrijven hebben deelgenomen aan zijn Masterclass Groei en zijn Masterclass Innovatie, twee langlopende opleidingen.

En heel wat VKW leden-bedrijven hebben een succesvol individueel strategisch traject doorlopen samen met Geert om te komen tot een duurzaam strategisch plan. Het levert niet alleen het bedrijf maar ook de raad van advies een houvast op om de Big Hairy Audicious Goal (BHAG) van de aandeelhouders waar te maken. 

De kracht van Geert en zijn eigen methodiek is een resultaatsgedreven en helder plan voor de KMO, gebaseerd op bewezen en wetenschappelijke modellen. Een plan dat vertaald wordt in concrete actiepunten gepland in de tijd met duidelijk ownership. Strategische plannen verzeilen al te vaak in de onderste lade omwille van de waan van de dag. De aanpak van 4Growth zorgt ervoor dat het plan in de bovenste lade blijft liggen en zeer frequent uit de lade wordt gehaald.

Koen Hendrix

Koen Hendrix, Directeur VKW Limburg en Expertisecentrum Familiebedrijven

“Geert Vanhees is een vaste waarde in onze opleidingsprogramma’s. Als gastdocent combineert hij met flair praktische inzichten die theoretisch sterk onderbouwd zijn. Evaluatiescores van de deelnemers aan onze opleidingen rangschikken hem zowel qua vorm als inhoud bij de absolute top van onze docentengroep. Geert slaagt erin om zijn didactische bijdrages, doorgespekt met voorbeelden uit de praktijk, steeds weer boeiend te maken voor een publiek van managers met marketing-gerelateerde functies afkomstig uit uiteenlopende B2C & B2B sectoren. Geert heeft dan ook sinds jaar en dag een vaste stek in onze kern-opleiding ‘brand management’.”

Professor Frank Goedertier

Verantwoordelijke Vlerick Brand Management Centre, Vlerick Leuven Gent Management School
Cd0288c5

E709c235

Ik heb Geert Vanhees leren kennen op een workshop bij Voka rond “Strategie voor groeibedrijven” en was meteen onder de indruk van de techniek die hij beheerste om een massa aan markt-info te structureren op een manier waardoor strategische beslissingen en keuzes duidelijk en logisch worden. Nadien heeft hij voor diverse bedrijven binnen onze groep de strategie geschreven en dit binnen een periode en met een aanpak èn output die ver boven de verwachtingen lag.

Het beste woord om Geert te omschrijven, is “fantastisch” en daarmee bedoel ik : competent, betrokken, gedreven, to the point, no nonsens, assertief, diplomatisch, pragmatisch. Bedankt Geert voor jouw “kunnen, kennen en doen”; jij was voor ons de missing link!

Inge De Roovere

Afgevaardigd bestuurder Aluro Group nv

Samenwerken met Geert is steevast een verrijkende ervaring. Op onnavolgbare wijze verzoent hij zijn onwaarschijnlijke academische kennis met de praktijk. Geert wist bij ons steevast huidige en toekomstige pijnpunten bloot te leggen waardoor we ons beter konden wapenen naar de toekomst toe. Meer dan eens waren zijn adviezen van doorslaggevend belang in het bepalen van de strategie. In zoverre zelf dat het ondertussen een jaarlijkse traditie is geworden om met Geert een review te doen, iets waar ik steevast naar uitkijk!

Patrick Vanbrabandt

Voorzitter RvB Caryagroup
Ed9aa994

D575341c

“Om kort samen te vatten wat Geert Vanhees voor Lambrechts heeft betekent, (en ik weet het, het is misschien niet origineel), wil ik graag Sun Tzu, een Chinees militair strateeg (ca. 490 vG), citeren: ‘Strategie zonder tactiek is de langzaamste route naar de overwinning, tactiek zonder strategie is het tumult voor de nederlaag’. 

Geert Vanhees is één van de weinige consultants die ik in mijn 10 jaar bij Lambrechts heb mogen ontmoeten die theoretische concepten daadwerkelijk kan omzetten in de praktijk. Dit dankzij een zeer groot empathisch vermogen, de snelheid waarmee hij zich eigen maakt met de bedrijfscultuur en haar markt doet me denken aan een kameleon, en de kunst om concepten op een pragmatische wijze aan directie, management en medewerkers duidelijk over te brengen. Geert heeft samen met ons het strategisch marketingplan én het tactisch marketingplan geschreven. Dit geeft ons een duidelijk zicht op de te nemen stappen en stelt ons in staat om de implementatie van onze strategie te meten.”

Jeffry Lambrechts

Gedelegeerd bestuurder, Lambrechts NV

"Federale Verzekering startte in 2014 een strategisch project 2015-2020, met een duidelijke groeistrategie. Hierbij werd een bottum-up werkwijze toegepast, waarbij bijna 10% van de personeelsleden actief betrokken waren. Na bepaling van missie, waarden en visie werden meerdere projecten opgestart. Het voordeel van de benadering was het grote draagvlak van het project bij het merendeel van het personeel, in het bijzonder de kaderleden.

In 2016 werd beslist om het lopende project toch te laten bekijken door Geert Vanhees van 4Growth, teneinde zeker te zijn op de goede weg bezig te zijn. Geert slaagde er in zich ons project vlug eigen te maken. Hij heeft uiteraard de goede theoretische bagage, heeft praktijkervaring en hielp ons out of the box te kijken/denken.

Na enkele werksessies met de directie werden enkele relevante punten van ons strategisch plan bijgestuurd en dan aan de Raad van Bestuur voorgesteld."

Tom Meeus

Afgevaardigd bestuurder - CEO, FEDERALE Verzekering
4e9529db

B54814ce

Geert is iemand die zich op zeer korte tijd weet in te leven in jouw business omgeving. Hij weet als geen ander de juiste vragen te stellen die je confronteren met de realiteit. Het gebrek aan sommige exacte marktdata houdt Geert niet tegen om samen met de klant een doordacht goed en vooral praktisch uitvoerbaar groeiplan te schrijven. Hoe complexer de business, hoe groter zijn drive om deze business te reduceren naar enkele keiharde concepten die een garantie geven voor continue groei. Hij is iemand die het proces samen met de klant opbouwt. Zijn snel inlevingsvermogen samen met het doelgericht vragen stellen maakt dat je automatisch meegezogen wordt in een boeiend proces van ontdekken en vereenvoudigen. Geert gaat letterlijk met je mee door je business, een ECHTE strategische partner, 4Growth. Een paar maanden na de strategie begon onze sterke groei die tot vandaag, een jaar na datum, nog niet gestopt is.

Stefan Brosens

Division Manager Home Market, B.Braun Medical

" Ik meende dat we goed bezig waren, tot Geert ons begeleidde, en dan moesten we vaststellen welke opportuniteiten er nog open liggen om onze klanten beter te begrijpen en veel beter in te spelen op hun behoeften. "

Koen Van den Brande

Director Marketing, Sales & Business Development, SUEZ
E01387ed

3a83637e

Geert heeft in overleg met onze regiodirecteurs en onze marktverantwoordelijken wereldwijd, meer dan 20 marketing aanbevelingen geformuleerd voor meer dan 20 landen. Deze worden nu nauwgezet uitgevoerd en opgevolgd met naar we verwachten goede resultaten. Even belangrijk voor ons team (en mezelf) was het leerproces in de methodologische aanpak zodat we in de toekomst ook zelf een stuk kunnen invullen en bijsturen. Uiteraard houden we contact. Het zou zonde zijn om de inspiratie, het professionalisme en het enthousiasme van Geert te missen.

Martine Reynaers

CEO Reynaers Group

"Plonger dans la complexité des diverses entités et business que compte notre organisation pour révéler les alternatives et enjeux en terme d’architecture de marque. Avec retenue, écoute et collaboration comme maître mot : élaborer ensemble, pointer littérature et modèles pour faire émerger la structure, objectiver pour sortir de l’émotion … A la clé, le client choisit mais en toute connaissance de cause."

Emmanuelle Adam

Communications Manager – Fabricom & entités-soeurs
9d04a83b

Af60681c

" Door correcte vragen te stellen en verschillende modellen te gebruiken stelt Geert een kwalitatief strategisch plan op die de toekomst van je bedrijf uitstippelt. Zijn manier van werken zorgt er voor dat iedereen out of the box denkt en niet enkel aan zijn eigen afdeling of bedrijf. Hierdoor is het resultaat een strategisch plan dat de volledige nieuwe bedrijfsgroep ten goede komt. Na de uitwerking van het strategisch plan zorgt Geert er voor dat alle neuzen in de zelfde richting staan en iedereen met volle inzet meewerkt. Geert kan heel goed een groep mensen aanzetten tot denken, hun eigen taken/producten/marketing in vraag stellen, samen tot een oplossing komen en ervoor zorgen dat de hele groep overtuigd is van deze nieuwe strategie. Door de strategische oefeningen komen prioriteiten naar boven waarvan de deelnemers (in ons geval salesteam) nog geen weet hadden, daarbij is elk lid in de meeting dan ook direct heel bewust van die prioriteit zonder veel moeite van overtuiging. Wij zijn uiterst tevreden met het resultaat en zullen in de toekomst zeker nog samenwerken met Geert. "

 

Xavier Devos en Nicolas Ampe

Zoekvoerders Polet & Depypere

De aanpak van Geert is bijzonder efficiënt en leerrijk. Tijdens de eerste sessies verzamelt hij zoveel mogelijk informatie door te observeren en vragen te stellen. Pas nadien zet hij zijn observaties om in strategie door middel van zijn uitgebreide expertise en directe communicatie. Gevolg: iedereen zit meteen op dezelfde lijn. Observeren, noteren, vragen en dan met je eigen expertise de vertaling naar business- en communicatiestrategie maken: het is een geweldige projectmethodologie die elke communicatieverantwoordelijke of -medewerker zou moeten toepassen in zijn of haar dagelijkse werking.

Jeroen Gobin

Belnet - CERT, Marketing & Communication
09b339b0

404fe608

Ik leerde Geert Vanhees kennen als docent en was onmiddellijk geboeid door zijn klare kijk en no-nonsens stijl. Maar toen ik Geert inschakelde voor de marketing strategie binnen CCS Europe zag ik de echte pure passie! Aan de hand van gesprekken met onze key-medewerkers, en de verkregen informatie in diverse modellen te gieten, wist Geert naar voor te komen met een te volgen plan. Dit stelde me in staat een duidelijke onderbouwde strategie te communiceren naar de verschillende stakeholders binnen en buiten CCS Europe. Deze strategie werd verder uitgestippeld in concrete actiepunten, die we de volgende jaren kunnen volgen om de verdere groei waar te maken! Kortweg: Klasse!

Dirk Vermeersch

Managing Director CCS Europe

" Op 2 halve dagen is Geert erin geslaagd ons hele management team mee te nemen in de Wereld Van Strategie … Geert is er in geslaagd enerzijds het strategisch denken van onze medewerkers verder op te krikken en anderzijds samen met deze mensen een helder beeld te creëren van welke de juiste strategische richting en actiepunten voor de firma zijn! "

Tom Beyers

CEO FEDRUS International
967816ba

Cdd927f0

Als ingenieurs in hart en nieren leek "marketing" ons iets irrationeel en ongrijpbaar. Initieel sceptisch, echter na de eerste sessie al uitkijkend naar de volgende. Geert slaagt er op zeer boeiende wijze in om deze materie wetenschappelijk te onderbouwen. Door middel van een aantal zeer leerrijke en plezante sessies hebben we de groeistrategie voor RoboJob in kaart gebracht. Het resultaat is logische opgebouwd, bevat bovendien talrijke handvatten. Geert Vanhees = dikke aanrader!

Helmut De Roovere en Luc De Ceuster

oprichters RoboJob

“Het merk Gemeenschapsonderwijs kraakte onder de negatieve connotaties in het eigen net. Op een kleine groep na was niemand binnen het net nog enthousiast om met het merk Gemeenschapsonderwijs uit te pakken. Algemeen directeurs, directeurs, leerkrachten, … zagen nog enkel heil in de reputatie en uitstraling van de eigen school of instelling. Deze houding omturnen was de opdracht. Het Gemeenschapsonderwijs deed beroep op Geert Vanhees (4Growth) om – aan de hand van focusgroepen- tot een vernieuwde merkprofilering te komen. 15 werksessies van telkens 4 uur met mensen van binnen en buiten het net resulteerde in een merkprofilering waarbij ‘persoonlijkheidsvorming’ als onderscheidend element van het net werd afgebakend. Op basis van deze profilering werkte de communicatiedienst aan een nieuwe naam ‘GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap’, een zelfbewuste ‘huisstijl’ en een campagne ‘Bij ons is elke leerling een VIP’. In twee jaar tijd kreeg het interne vertrouwen in het net een belangrijke boost. Dit nu consequent verder zetten, moet ervoor zorgen dat het GO! straks terug een keuzebepalend merk wordt.”

Ann Van Driessche

Communicatiedirecteur, GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap
760fce38

3acb9340

Vele professionals in uiteenlopende domeinen “stoefen” met bakken ervaring. Maar weinigen zijn echt gepassioneerd en gedreven in hun vak. Die combinatie vind ik bij Geert Vanhees wel. Aangevuld met een strakke methodiek, scherpe blik, heldere analyse en een korte timing, slaat hij in de strategische aanbevelingen voor WAS-CO … nagels met koppen. Hij wijst de weg in de evolutie naar een gestructureerd bedrijf en groei. En hij maakt dat tastbaar en behapbaar: klaar om aan de slag te gaan, met actiepunten. Niet te nemen of te laten maar absoluut to-the-point.

Nogmaals dank. Ik ben ervan overtuigd dat Geert's werk WAS-CO en mezelf vooruit zal helpen. Tot ziens aan de eerste status-update binnen enkele maanden…

Gert Schelfhout

Zaakvoerder Was-co

De aanpak van 4Growth voor het bepalen van de nieuwe business-, merk- en communicatiepositionering van het bedrijf was super efficiënt, enerzijds door de sterke betrokkenheid van de medewerkers bij de voorstudie en anderzijds door het feit dat wij met Geert een coach hadden die vanuit zijn jarenlange praktijkervaring, zowel in onze sector als binnen strategie planning, op een zeer pragmatische manier dit proces kon sturen. 

De opgave voor onze strategische herpositionering was dubbel, enerzijds het integreren van twee totaal verschillende bedrijven op vlak van kerncompetentie, cultuur, groeistrategie, ... en anderzijds het aanpassen van onze nieuwe marktvisie binnen de Colruyt groepsnormen en –waarden. 

De kick-off meeting die aan het betrokken management en medewerkers de nieuwe positionering en de praktische implementering hiervan voor de komende 12 maanden voorstelde, creëerde duidelijk een golf van enthousiaste reacties - wat een zeer sterk intern engagement gaf voor het te volgen proces binnen onze organisatie. 

Op een relatief korte termijn zijn wij er samen in geslaagd een toch wel complexe herpositionering binnen onze groepswaarden op een duidelijke en zeer praktische manier uit te werken.

Philip Dhooge

General manager van de merger Druco/Mitto, ColruytGroup
37a8ccca

A57202a8

Al zijn we als security bedrijf al 50 jaar succesvol, wij ontsnappen zelfs op die leeftijd niet aan groeipijnen. Dat heeft zonder meer te maken met de vele opportuniteiten die we hebben. We hebben geleerd dat alles tegelijkertijd doen niet het gewenste resultaat oplevert. Geert bezit de kunst om in een minimum van tijd de correcte analyse te maken en in overleg de juiste strategische keuzen te maken voor de volgende jaren. We zijn nu klaar om het plan met de hulp van een marketeer te realiseren in functie van de strategische doelstellingen.

Walter Tonoli

General Manager The Belgian

Op basis van verschillende interne gesprekken met het Eurinpro management schreef Geert Vanhees voor Eurinpro een onderscheidende merk- en marketingstrategie die het bedrijf tijdens zijn wereldwijde expansie in de markt van logistiek vastgoed erg competitief en aantrekkelijk maakte voor de grootste wereldspelers. Hij vertaalde deze strategie ook naar een uniek en differentiërend pan-Europees communicatieconcept met grote stopping power en maakte de marketingactiviteiten op basis van voortdurende opvolging zeer efficiënt. Onze langdurige samenwerking was erg doeltreffend.

Bart Verhaege

CEO & Jan Van Lancker – Bestuurder, Eurinpro
38f1642e

2e25937c

Geert's specialiteit is zeker niet alleen strategie maar ook people-management. Het lukte hem onze mensen, met zeer verschillende belangen, te motiveren om een gemeenschappelijk doel na te streven. De analyse van onze productportfolio gaven verrassende inzichten. Door zijn inbreng en analyse werden de krijtlijnen voor onze toekomstige groeistrategie vlug duidelijk. Hij slaagde er telkens in, onze groep bestaande uit mensen met uiteenlopende achtergronden en opleidingen, terug te leiden naar de centrale focus van zijn strategie en het doel van de vergadering. Het was zeker geen gemakkelijke opdracht om bestaande denkpatronen op een aanvaardbare wijze tegen het daglicht te houden en van daaruit een nieuwe dynamiek en toekomstige strategie te ontwikkelen. Met zijn ervaring in veel andere bedrijven brengt Geert een groot vermogen met zich mee om het bedrijf, als één geheel en gefocust, de nieuwe strategische weg te laten bewandelen.

Marleen Van Diest

CEO Vadigran

Geert formuleerde voor Decathlon Belgium hele concrete communicatie-objectieven, die ons nog dagelijks helpen bij het vormgeven en bijsturen van onze tactische plannen. Geert's werkwijze sluit heel nauw aan bij de waarden van Decathlon; sportief, concreet, vitaal en klantgericht. Passie delen, concrete voorstellen doen en resultaatgerichte beslissingen nemen,... Zo werken wij ook graag bij Decathlon! Geert staat altijd klaar voor ons en is steeds oprecht geïnteresseerd in hoe het met ons en onze onderneming gaat.

Koen Damman

Marketing Communications Manager Decathlon België
A43cc70f

E6699af9

Een KMO leiden is geen sinecure: de zaakvoerder beheert de financiën, werft personeel aan, staat in voor de verkoop, draait mee in de productie, verzorgt de PR-activiteiten en zoveel meer. Voor een strategie-oefening ontbreekt het hem of haar meestal aan tijd en energie. Dankzij de uiteenzetting van Geert Vanhees kregen de PLATO-deelnemers inzicht in het wat en waarom van benchmarking, en het belang om dit als strategische tool te gaan gebruiken om de concurrentie een stap voor te blijven. Deze nieuwe kennis werd enorm gesmaakt en door de deelnemers meteen toegepast in de eigen bedrijfsvoering. Geert Vanhees wist op een eenvoudige en no-nonsense manier de zeer praktisch ingestelde KMO-zaakvoerder te overtuigen van het belang van strategisch benchmarking!

Ilse Balis

Talent, Lerende netwerken, VOKA-Kamer van Koophandel Halle-Vilvoorde

Met Geert samenwerken is steeds een leuke en efficiënte zoektocht naar het antwoord op complexe businessvragen. Dat deden we onder andere samen voor de merger tussen Collivery en Foodinvest. Met zijn doordachtheid en no-nonsens aanpak slaagt hij erin om snel de essentie te doorgronden en om te zetten naar een pragmatisch plan van aanpak!

Olivier Lissens

Corporate marketing Groep Colruyt
6ef91987

2fda7491

De snelheid en juistheid in analyse van complexe markten hebben me verbaasd en overtuigd. Geert's menselijke kwaliteiten in combinatie met zijn pragmatische, strategische aanpak vormen op geen enkel moment een bedreiging voor de teamleden, integendeel. Dit delicate evenwicht is ongetwijfeld een grote sterkte voor een extern consultant en resulteert in een toegevoegde waarde bij de samenwerking.

Sabrina Suetens

Division Manager Aesculap, B.Braun Medical

" CRH Landscaping België bestaat onder andere uit de bedrijven Marlux, Remacle en Stradus Infra. Drie afzonderlijke bedrijven die zijn samengevloeid. Binnen dit geheel kreeg de werkgroep innovatie als doelstelling het creëren en implementeren van een overkoepelend proces rond innovatie voor deze nieuwe structuur.

Onder de begeleiding van Geert werd ons duidelijk dat innovatie voor het ene bedrijf niet hetzelfde hoeft of dient te betekenen dan voor één van de twee andere bedrijven. Samen hebben we alles vertaald naar concrete doelstellingen en werkbare projecten om deze doelstellingen ook effectief te implementeren.

Geert kent en begrijpt duidelijk zowel noden als problemen binnen onze sector. Hij doet beroep op zijn jarenlange expertise en rijkt zeer relevante voorbeelden aan. Het resultaat? Een sterk onderbouwde, gepersonaliseerde bundel aan strategische aanbevelingen rond innovatiestrategie en innovatiecultuur.

Ook persoonlijk heb ik de samenwerking met Geert als zeer aangenaam ervaren. Er was ruimte om te denken, te ventileren, te luisteren naar elkaar én, zéér zeker, te lachen. We zijn er met zijn allen een stuk sterker uit gekomen. Finaal hadden we oprecht het gevoel dat het plan écht goed zit: ‘Dit is hoe we het gaan doen. "

Jef Martens

Product Manager
D03c5f6f

5be8fa54

Hoe kan op een paar dagen tijd een volledige business-, merk- en communicatiestrategie uitgewerkt worden?" was mijn eerste bedenking wanneer Guy en ik discussieerden om hiervoor met Geert Vanhees in zee te gaan. Toegegeven het waren inderdaad intensieve werkdagen, maar het eindresultaat was verbluffend. Geert leidde het denkproces door gaandeweg de juiste tools aan te reiken en met ons te brainstormen over de meest pertinente vragen. Het was bijzonder vast te stellen hoe snel hij onze business begreep en anderzijds enkele interessante parallellen trok uit zijn rijke ervaring. Dankzij zijn gefocuste aanpak en niet in het minst de gedrevenheid voor zijn vak, beschikken wij nu reeds, tot en met een gedetailleerd actieplan, om de strategie verder uit te voeren. Bedankt Geert voor de fijne samenwerking!

Guy Roelants en Katrien Peeters

Managing Directors Expo-Etcetera

Geert maakte zich in een mum van tijd onze bedrijfswerking en identiteit eigen om vervolgens met een onwaarschijnlijke doortastendheid de vinger op de wonde te leggen en deze met een aanstekelijk enthousiasme te counteren. Samenwerken met Geert is een geweldige ervaring.  Zijn gedrevenheid, pragmatisme en doelgerichte aanpak zorgen gegarandeerd voor resultaat.

Stefan Patry en Tom Van Ongeval

Managing Partners the test leaders
8b0134c5

540df587

Hoe maak je van een onbekende vzw met één bekend product een sterke corporate brand bij het lanceren van 2 nieuwe producten? Hoe blijft ook het 1e product sterk? Geert Vanhees leerde ons afstand nemen, onze organisatie bekijken met de ogen van een buitenstaander èn expert en toonde ons de juiste strategische beslissingen te nemen.

Lut Goedhuys

Marketing Manager, Communications and Support, DNS Belgium

Oximo startte in 2008 met een totaal nieuw initiatief in de vastgoedwereld. Wij willen de verkoop en aankoop van vastgoed door privé- en bedrijfsklanten tijdsefficiënter, sneller, risico-arm, transparanter en goedkoper maken, met een optimale prijs voor beide partijen tot gevolg. Dit hebben we gerealiseerd door het volledige aan- en verkoopproces, tot en met een rechtsgeldige aankoop, op onze Oximo.be-website, online te organiseren en onze klanten te ondersteunen met een gespecialiseerd servicepakket. Een hoge service, toch tegen een lagere prijs, dus. Geert Vanhees van 4Growth hielp onze bestaande businessinnovatie scherp te vertalen naar een transparante markt-, merk- en communicatiestrategie. Hij is duidelijk thuis in een efficiënte aanpak van businessinnovatie. Zijn positionering ‘Dé online vastgoedmakelaar’ (met een gratis zoekertjeswebsite) hebben we nu vertaald naar onze Oximo website. Geert’s strategische hulp heeft tot doel ons initiatief sneller ingang te doen vinden in de vastgoedwereld. Volgens Geert is er duidelijk plaats voor de online vastgoedmakelaar, naast de online bank, de online boekenwinkel, het online marktonderzoeksbureau, de online... waarvan we al de efficiëntie, snelheid en lagere prijzen kennen. Wij, alleszins, zijn er online klaar voor."

Jan De Brabandere

Zaakvoerder Oximo.be, Dé online vastgoedmakelaar
D24bbd81

Fe0b413d

Wij vroegen Geert Vanhees voor de herpositionering van onze DATS 24 tankstations van Groep Colruyt. Geert slaagde erin om zich snel in te leven in zowel onze organisatie als in onze activiteit. Hij duidde ons op de risico's verbonden aan de door ons gekozen richting en hielp ons deze bij te stellen, alvorens te komen tot uitwerking van de merkpositionering en het communicatieplan. Geert kiest dus niet voor de gemakkelijkste weg, maar de efficientste.

Raf Flebus

Manager DATS 24, Groep Colruyt

Geert is verre van een typische consultant. Hij noemt de dingen zoals ze zijn, met de nodige humor en heeft een echte hands-on mentaliteit. Hij slaagde erin om zich op zeer korte tijd en met groot inlevingsvermogen de pijnpunten waarmee onze groeiende KMO te maken had, bloot te leggen. Daar waar ons ‘buikgevoel’ zeer goed zat, miste onze organisatie een duidelijke strategie. Bovendien zorgde hij ervoor dat we op het einde van de rit aan de slag konden met een uitgewerkt actieplan, waaraan we dagdagelijks verder kunnen werken. Het is een waar genoegen om met Geert samen te werken!

Audrey Goeman

management Zowizoo
8ffb3cb3

Ecdc817c

Omdat scholen, internaten en kinderdagverblijven nu ook in een vermarkte omgeving werken, is het van belang ten aanzien van de gebruikers van de instelling duidelijk te zijn in de profilering van de school/instelling. Vaak zijn schooldirecteurs zich niet bewust van het feit dat het imago van hun school maakbaar is door een duidelijke en consequent toegepaste profilering. Aan de hand van een tweedaagse opleiding (een dag theorie en een dag workshop) begeleidde Geert Vanhees (4Growth) de afgelopen twee jaar een 200-tal schooldirecteurs en beleidsmakers uit het net. De tevredenheid over deze opleiding was hoog, stilaan zien wij ook de resultaten uit deze opleiding.

Ann Van Driessche

Communicatiedirecteur, GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap

Geert's passie voor klimmen – hij stond 30 jaar geleden met Jan op de Mont Blanc en kende o.a. het massief van Freyr meer dan goed - is overgegaan in een passie voor het laten groeien van bedrijven. Tijdens een werksessie vertelde Geert ons dat hij had opgemerkt, dat UIAGM erkende berggidsen, even lang moeten ‘doctoreren’ als een doctoraatsstudent, en dat zij dan ook de ‘professoren van de bergen’ kunnen worden genoemd. ‘Van hen mag je terecht het meest verwachten’.

Geert schreef voor Namaste een klantgedreven strategie en is gewoon fier om voor het enige Vlaamse berggidsenbureau te mogen werken. Wij vinden in hem een gedreven, soms grappige en diepgravende persoonlijkheid die op een mum van tijd het Namaste DNA kon opspitten en ons werkbare inzichten en hulpmiddelen kon aanbieden.
Bedankt Geert.

Jan Vanhees

Jan Vanhees, zaakvoerder Namaste
F2a93fa0

“ Geert Vanhees is een zeer hoog gekwalificeerd bedrijfsadviseur over onderwerpen rond marktinzicht, marktanalyse en business strategie. Zijn inbreng berust op een zeldzame combinatie van enerzijds de achterliggende theorie die hij als gastdocent bij managementopleidingen heeft en anderzijds een uitgebreide op praktijk gebaseerde bedrijfservaring als consultant.”

Raf Decaluwé

Bestuurder van Vennootschappen

" Wij maken van de gelegenheid gebruik om u hartelijk te danken voor de zeer accurate informatie omtrent onze lanceringsstrategie. Wij kregen een op maat gemaakt en gedetailleerd verslag vol waardevol advies. Door deze persoonlijke en vriendelijke aanpak hopen wij in de toekomst verder samen te werken. "

Inge Louf

Eigenares Laboratoires Pi Care

39172171

Na meer dan 25 jaar als bedrijfsleider was het voor mij nieuw er iemand van buitenhuis bij te halen om de strategie van het bedrijf te bepalen. Ik werd in contact gebracht met Geert en bij onze eerste ontmoeting zat het meteen goed. Geert is iemand die zich snel kan laten aanvaarden, doordringen tot in het diepste van het bedrijf en zijn medewerkers, handelswijze en markt.  Hij weet er op zeer korte termijn de sterkten en zwakten uit te halen om samen naar een duidelijke strategie toe te werken. Prachtig werk Geert.

Luc Cobbaert

Algemeen Directeur / Bestuurder Unifix Belgium